Thursday, August 25, 2011

amerikaaa! ;D

Heeee allemaal <3
weer es een update! ;D
Wat is er gebeurd sinds mijn laatste update? Nou, wat ik voornamelijk heb gedaan is volleybal!
15 augustus had ik mijn eerste volleybalpractice. Het was echt een stuk zwaarder dan ik ooit had verwacht.
De eerste week had ik maandag tot en met donderdag 6 uur per dag training. En je moet echt like 100% geven, en rennen of opdrukken als je dat niet doet (je mag uberhaupt niet lopen in de gym...)
High school spirits is ontzettend belangrijk hier, en high school sports dus ook. Echt ff wat anders dan in Nederland! De eerste dagen had ik zoooo'n ontzettende spierpijn niet normaal. Maar het teamspirit idee is wel heel erg nice, iedereen moedigt elkaar zo aan :)

en vrijdag 19 augustusss was my birthday ;D yaay
ik had vooral volleybal die dag whaha. Eerst van 11 uur tot 1 uur. Toen ik 's ochtends wakker werd, was de rest aan het slapen of weg, maar ze hadden een hele lieve kaart onder me deur geschoven met een nintendo dsi points card erin ;D en tijdens de lunch kreeg ik een geweldige taart ;D volledig gemaakt van ICECREAM <3 met slagroom. en op de taart was Snoopy met een golftas en 'happy birthday Hella!' dat was awesome.
daarna van 2 tot 5.30 weer volleybal. Ennn, ze hebben hier een ietwat aparte gewoonte als je tijdens training jarig bent.. Iedereen ging in twee rijen staan, en daar moest ik heen en terug door rennen, terwijl ze me spankten. Dat deed zeer xp
Na de training hadden we een scrimmage (wedstrijdje tegen elkaar en wat drills als 'show' voor de parents) en daarna was er een speech van de Booster Club (een club die de high school sports sponsort etc), en een BBQ :)

Zaterdag zijn we naar Rapid City gegaan :) uit eten geweest in een heerlijk Italiaans restaurant (Olive Garden) waar we heeerlijk veel te veel gegeten hebben :) en ik heb superleuke oortjes gekregen (met Toad erop!!), nog voor mn verjaardag ;D en we zijn op zoek geweest naar een 3DS Points Card, aangezien de DSi Points Card niet werkte. We zijn 2x in dezelfde winkel geweest, en de eerste x vroegen we naar die kaart, nadat we 'm zelf niet konden vinden, en ze zeiden: Die bestaat nog niet, die komt later. De tweede x, miracle, ik ging ff naar de nintendo afdeling, en waar loop ik tegenaan, in het begin van de winkel, en waar ik inmiddels al een hoop ben langsgelopen, een 3DS Points Card. Snuggerrrr. :)

En zondag hadden we bij Jan & Steve (de mensen die alles in southwest South Dakota regelen) een Information Meeting met alle EF mensen uit southwest South Dakota :) Was gezellig! ;D en het eten was lekker whaha ;D

en nu van maandag tot vandaag (donderdag) van 2 tot 6 pm volleybaltraining gehad. En het is warm hier! Het is like sowieso 100 graden Fahrenheit = ongeveer 38 graden Celsius. en er is geen airco in de gym, we hebben alleen twee ventilatoren. Dus dat betekent dat we 4 uur per dag 100% moesten geven in 30/35 graden. In Nederland wordt sportdag afgelast bij die temperatuur ><

en vandaag had ik mijn eerste schooldag! nou ja, het was meer een introductie dag. we hebben onze schedules gekregen, en onze laptops (die pretty awesome zijn, het is like een laptop, en dan kan je het scherm draaien en 'op' het toetsenbord leggen, en dan is het like een portable mini smartboard ;D, maar fb etc is helaas geblokt), en onze lockers (the real american ones ;D) en onze agenda (die krijgen we hier van school, en is beduidend minder belangrijk ^^) en we hebben onze advisory teachers ontmoet. Maar ik heb de mijne niet ontmoet.. Haar man is helaas vanochtend overleden.. Dus we hebben nu tijdelijk een substitute, die is nice :)
Daarna hebben we in het park was spelletjes gedaan, en we hebben daar gegeten :)
ennn daarna maar weer leuk door naar volleybal. vandaag ging erg goed! totnutoe heb ik elke x wel een x zwaar hijgend en niet echt lekker voelend aan de kant gezeten omdat het zo ontzettend zwaar is (ik heb zo'n respect voor alle meiden.. niks dikke amerikanen vooroordeel.) maar vandaag ben ik aan een stuk door gegaan! ;D en ik heb FINALLY mn bovenhandse serve over het net gekregen (dat is echt moeilijker dan je denkt.) :D dat was echt geweldig, iedereen juichte enzo, ik hou van de teamspirit. ;D
en nu zit ik dan thuis, 9 uur 's avonds, alleen. Cassidy is aan het werken, en Kole, Kathy en Barry zijn bij Kole's golf meet. (Kole golft obviously, Barry is assistent coach, en Kathy rijdt ze soms ernaartoe, of ze doet wat anders, maar ze is er meestal bij) (wanneer ik meer tijd heb, ga ik wsl ook mee).
Uhm, wat is er nog meer te vertellen. O ja. Maandag begint school echt. Ik heb volgende week een kortere dag dan normaal (ben om 1.30 pm vrij), vanwege de HITTE. o.O ik kende wel snowfree, maar nog niet heatfree! xp en ik heb komende week volleybal van 2 tot 4, en donderdag de eerste game ;D
Morgen hebben we de Harney Peak hike ;D Harney Peak is het hoogste punt van South Dakota ;D en we gaan er met iedereen van volleybal heen ;D heb er zin in! het is van 6 tot 12, dus het is iig in het begin niet ultraheet :)
Love jullie!!
xxxx

1 comment: